July 02, 2019

ROME: DAY 1

Hello beauties! Today I am going to share with you one of my favorite posts: travel.
As you may have seen on my Instagram, I spent 3 days in Rome last May. It was a very intense trip in which we practically did not rest at all because we wanted to see as much as possible.
We arrived in Rome on May 3 (Friday) around 8:00, a perfect time to have breakfast there and start discovering the city.
Our first stop was the "Fontana di Trevi". I have very clear that it was the first thing I wanted to see and we had the hotel (Hotel Angloamericano) just 5 minutes walk. Really every day, morning and night, we visited this place. It's incredible!
At that time (9:30 am) there were already enough people, so we didn't take photos ourselves that day.

¡Hola bonitos! Hoy os traigo uno de mis posts favoritos: viajes.
Como ya podréis haber visto por Instagram, en mayo estuve 3 días en Roma. Fueron unos días muy intensos en los que prácticamente no descansamos nada porque queríamos ver lo máximo posible.
Llegamos a Roma el día 3 de mayo (viernes) sobre las 8:00, una hora perfecta para desayunar allí y empezar a descubrir la ciudad.
Nuestra primera parada fue la "Fontana di Trevi". Tenía claro que era lo primero que quería ver y teníamos el hotel (Hotel Angloamericano) a escasos 5 minutos andando. Realmente todos los días, mañana y noche, visitamos este lugar. ¡Es increíble!
A esa hora (9:30 horas) ya había bastante gente así que lo de "hacerse una foto" lo dejamos para otro día.

The next stop was the "Pantheon", as beautiful on the inside as on the outside and free entry. As a curious fact, in the middle of the roof there is a round hole where the rain falls on gray days. In our case we had a sunny day, so we could not see it.
After walking several hours it was time to have lunch. We chose traditional handmade pasta in a local restaurant but I do not remember the name. The food was delicious!

La siguiente parada fue el "Panteón", tan precioso por dentro como por fuera y de entrada gratuita. Como dato curioso, en mitad del techo tiene un agujero redondo por donde cae la lluvia en los días grises. En nuestro caso tuvimos un día soleado, así que no pudimos verlo.
Después de caminar varias horas era hora de comer. Elegimos pasta tradicional hecha a mano en un restaurante local muy familiar pero del que no recuerdo el nombre. ¡Riquísimo!

Late in the afternoon we decided to continue discovering places and we went to see the "Altar of the Fatherland or Monument to Victor Emmanuel II". It is a building that is loved and hated by people in equal parts and criticized because its construction involved the destruction of a large area of Capitoline Hill. There is a tomb to the unknown soldier who is always guarded. The entrance and the visit to the first viewpoint is free and the view from there is incredible. You can also go up by elevator to another top viewpoint paying but we didn't do it.

Entrada la tarde decidimos seguir descubriendo cosas y nos fuimos a ver el "Altar de la Patria o Monumento a Víctor Manuel II". Es un edificio que es amado y odiado por la gente en partes iguales y muy criticado porque su construcción supuso la destrucción de una gran área de la Colina Capitolina. En el se encuentra una tumba al soldado desconocido que está siempre custodiado. La entrada y la visita al primer mirador es gratuita y las vistas desde allí son increíbles. También se puede subir en ascensor a otro mirador superior pagando pero nosotros no lo hicimos.

Another must stop that day was the famous "Colosseum". It's impossible to describe that wonderful construction. That day we didn't enter, because we were going to go on Sunday. So I will tell you what I thought about it on a next post.
As I have millions of photos, I decided to divide the first day into two parts. Another day I will tell you what we did at night.
I hope that you like the photos. Did you know Rome?
- L -

Otra parada obligada ese día fue el famoso "Coliseo". Es imposible describir esa maravilla de construcción. ¡Los pelos de punta! Ese día no entramos, lo hicimos el domingo. Así que en otro post os cuento qué me pareció.
Como tengo millones de fotos, he decidido dividir en dos partes el primer día. Otro día os contaré qué hicimos por la noche.
Espero que os hayan gustado las fotos. ¿Conocíais Roma?
- L -

INSTAGRAM     TWITTER     YOUTUBE

1 comment:

1. Wow, I see you had a wonderful time in Rome last May!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

ReplyDelete

THANKS FOR YOUR COMMENT :)